Unit Asrama/Kolej Kediaman Pelajar
adalah unit di bawah Hal Ehwal Pelajar (Kebajikan/Displin). Berfungsi
sebagai unit yang memproses pendaftaran dan penginapan pelajar ke
asrama/kolej kediaman pelajar Politeknik Muadzam Shah.
Kolej Kediaman Politeknik Muadzam Shah mempunyai sepuluh blok di mana setiap blok mempunyai lima aras. Kolej Kediaman ini mengandungi 360 bilik untuk setiap blok dan boleh menampung seramai 3600 orang penghuni. Pecahan blok Kolej Kediaman Pelajar ialah Blok A, B, C, D, E adalah blok pelajar lelaki dan Blok F, G, H, I, J adalah blok pelajar perempuan.
Piagam Pelanggan
Berfungsi sebagai unit yang memproses pendaftaran dan penginapan pelajar di Kolej Kediaman Pelajar Politeknik Muadzam Shah.
Proses pendaftaran penempatan pelajar diselesaikan pada hari yang sama pelajar sampai untuk mendaftar.
Objektif
Menjalankan proses pendaftaran dan penempatan pelajar pada hari pendaftaran serta memastikan asrama/kolej kediaman pelajar selesa dan selamat dihuni.
Kolej Kediaman Politeknik Muadzam Shah mempunyai sepuluh blok di mana setiap blok mempunyai lima aras. Kolej Kediaman ini mengandungi 360 bilik untuk setiap blok dan boleh menampung seramai 3600 orang penghuni. Pecahan blok Kolej Kediaman Pelajar ialah Blok A, B, C, D, E adalah blok pelajar lelaki dan Blok F, G, H, I, J adalah blok pelajar perempuan.
Piagam Pelanggan
Berfungsi sebagai unit yang memproses pendaftaran dan penginapan pelajar di Kolej Kediaman Pelajar Politeknik Muadzam Shah.
Proses pendaftaran penempatan pelajar diselesaikan pada hari yang sama pelajar sampai untuk mendaftar.
Objektif
Menjalankan proses pendaftaran dan penempatan pelajar pada hari pendaftaran serta memastikan asrama/kolej kediaman pelajar selesa dan selamat dihuni.
Fasiliti
- Pejabat Unit Asrama
- Pejabat Warden Asrama
- 36 buah rumah Warden Asrama
- 10 blok asrama
- Kapasiti penghuni asrama 3600 orang
- Bilik mesyuarat asrama
- Bilik Rekreasi (setiap blok asrama)
- Surau (setiap blok asrama)
- Pusat Islam
- Koperasi
- Kafeteria
- Mesin Basuh
- Padang dan gelanggang permainan
{ 0 comments... read them below or add one }
Post a Comment