Jabatan Rekabentuk & Komunikasi Visual!

Ditulis oleh; Politeknik Muadzam Shah on

Jabatan Rekabentuk & Komunikasi Visual menawarkan pengalaman dan suasana pembelajaran yang kondusif dan kreatif kepada semua pelajar dan warga Politeknik Muadzam Shah. Pada ketika ini, Jabatan Rekabentuk dan Komunikasi Visual mempunyai studio baru dan makamal komputer bagi tujuan membantu sistem pembelajaran di PMS.

Program

Buat masa ini Politeknik Muadzam Shah hanya menawarkan Diploma Senireka Grafik Jabatan Rekabentuk dan Komunikasi Visual menawarkan program pengajian sepenuh masa di peringkat sijil dan diploma dalam bidang-bidang berikut :
  • Diploma Rekabentuk Grafik 
Fasiliti

Studio
Di dalam proses pengajaran dan pembelajaran, para pelajar di jabatan ini didedahkan kepada suasana kerja di dalam studio dan juga bengkel. Proses ini melibatkan sesi syarahan, tutorial dan juga latihan. Dari masa ke semasa JRKV juga menjemput para pensyarah luar dan ahli professional untuk memberi ceramah mengenai bidang senireka bagi tujuan meningkatkan mutu kerja dan etika profesion.

Bengkel
Bengkel industri dilengkapi dengan peralatan pertukangan kayu dan besi. Terdapat juga bengkel jahitan bagi kemudahan pelajar- pelajar fesyen belajar dan menyiapkan tugasan yang diberikan.

Makmal PC/Macintosh
Makmal-makmal komputer kami mempunyai kelengkapan yang terkini dan menepati kehendak dan keperluan industri dan juga firma-firma rekabentuk. Antara perisian yang dimuatkan adalah seperti: Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe Premiere, Macromedia flash, Macromedia Director, Cinema 4D RHINO.

Mengenai Penulis:

Azri Abd. Rajid mula terlibat dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007. Beliau sebenarnya berasal dari Keningau, Sabah dan kini menabur bakti di Politeknik Muadzam Shah, Pahang.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Twitter | Facebook

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment